مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 07:102023-11-21اجتماعي

حفاظت مشارکتی، رویکردی نوین در حفاظت از عرصه های طبیعی


معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه جذب مشارکت مردمی در حفظ مناطق محیط زیست در برنامه ششم توسعه دیده شده بود، گفت: امیدواریم این موضوع در برنامه هفتم توسعه نیز گنجانده شود تا ظرفیت قانونی دیگری برای سهیم دانستن مردم در حفظ تنوع زیستی کشور ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، وسعت بالای محیط زیست و حیات وحش و تعداد اندک محیط بانان موجب شده پای دوستداران به طبیعت باز شود.

طی سال های اخیر در جای جای دیار سبز، مشارکت در راستای حمایت و حفاظت از منابع محیط زیست ملموس بوده است و دلسوزی طبیعت دوستان که داشته های طبیعی را سرمایه منطقه و  خود می دانند، قابل تقدیر است.

روح الله اسماعیلی معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت وگویی، اظهار کرد: برای حفاظت از مناطق چهارگانه و حیات وحش در زیستگاه های مهم کشور چاره ای جز بهره گیری از مشارکت مردم با هدف بهبود وضعیت معیشت آنها و ارتقاء شاخص های زیست محیطی نداریم و این راهبرد جدید سازمان حفاظت محیط زیست در مدیریت مناطق است.

وی با بیان اینکه حفاظت سنتی که در دهه های گذشته پایه گذاری شده، دیگر پاسخگوی حفاظت از محیط زیست نبوده است، اضافه کرد: با تمام ایثارگری ها و تلاش های شبانه روزی مامورین اجرایی سازمان محیط زیست، متاسفانه مسائل و چالش های منابع پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت مشارکتی، رویکردی نوین در حفاظت از عرصه های طبیعی

حفاظت مشارکتی، رویکردی نوین در حفاظت از عرصه های طبیعی