مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 07:402023-11-11پزشكي

جراحی پرمخاطره ای که بانوان ایرانی همچنان از آن استقبال می کنند


یک کارشناس مامایی با بیان اینکه عمل سزارین در سراسر دنیا جراحی پرمخاطره ای است، گفت: این عمل فقط و فقط مخصوص موارد اورژانسی و بروز مشکلات مامایی است، - ایسنا/قم یک کارشناس مامایی با بیان اینکه عمل سزارین در سراسر دنیا جراحی پرمخاطره ای است، گفت: این عمل فقط و فقط مخصوص موارد اورژانسی و بروز مشکلات مامایی است، در صورتی که با وجود تمام عوارض آن هنوز هم در میان مادران ایرانی، اقبال دارد.

زهره عرب در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: تولد نوزاد به دو روش زایمان طبیعی و عمل سزارین انجام می شود که زایمان سزارین در سراسر دنیا به عنوان یک جراحی بزرگ و پر مخاطره محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این عمل فقط در شرایط اورژانسی و بروز مشکلات مامایی انجام می شود، گفت: در زایمان طبیعی، انتخاب زمان تولد توسط جنین صورت می گیرد و یک روند طبیعی و فیزیولوژی بدن مادر است و میزان خونریزی یک هزار سی سی کمتر از سزارین است.

این کارشناس مامایی بیان کرد: عدم دستکاری اجزای داخلی شکمی، برگشت زودهنگام رحم و شکم به حالت قبل از بارداری، حال عمومی بهتر مادر پس از زایمان و برقراری ارتباط مناسب با نوزادان، شروع بهتر اولین شیردهی و موفقیت مادر در شیردهی همگی از فواید زایمان طبیعی است که در سزارین وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی پرمخاطره ای که بانوان ایرانی همچنان از آن استقبال می کنند

جراحی پرمخاطره ای که بانوان ایرانی همچنان از آن استقبال می کنند