مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-02اجتماعي

دود تیره حریق؛ آنچه اهوازی ها این روزها نفس می کشند


در هفته اخیر آلودگی هوای اهواز بیش از روزهای گذشته به چشم آمده و در سه روز گذشته نیز کیفیت هوا همچنان در وضعیت قرمز بوده است اما روز چهارشنبه دهم آبان ماه با استقرار دود تیره بر سراسر شهر، - ایسنا/خوزستان در هفته اخیر آلودگی هوای اهواز بیش از روزهای گذشته به چشم آمده و در سه روز گذشته نیز کیفیت هوا همچنان در وضعیت "قرمز" بوده است اما روز چهارشنبه دهم آبان ماه با استقرار دود تیره بر سراسر شهر، اهوازی ها علاوه بر تنفس هوای سنگین و آلوده، تیرگی آنچه نفس می کشند را نیز به چشم خود دیدند.

دود و آلودگی خاکستری که در محله هایی از اهواز بیشتر و سنگین تر هم هست، این سوال را به ذهن می آورد که این هوا چگونه این همه تیره شده است و شهروندان اهواز دقیقا چه چیزی را نفس می کشند؟ فرهاد قلی نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این خصوص با اشاره به هوای آلوده اهواز در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به سکون هوا و وزش کم باد، شاهد افزایش غلظت آلاینده های هوا در کلانشهرها به ویژه اهواز هستیم.

وی افزود: دلیل عمده آلودگی کنونی اهواز، دود ناشی از آتش سوزی مزارع نیشکر و مزارع برنج کاری و آلایندگی ناشی از فعالیت خودروها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود تیره حریق؛ آنچه اهوازی ها این روزها نفس می کشند

دود تیره حریق؛ آنچه اهوازی ها این روزها نفس می کشند