مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:202023-10-28اقتصادي

کشت 2000 هکتار گیاه دارویی در دیم زارهای همدان


مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کشت 2000 هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کشت 2000 هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان خبر داد.

حجت الله شهبازی با اشاره به کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید دیم زارها، اظهار کرد: امسال دومین سالی است که این طرح در استان همدان اجرا می شود.

طی این برنامه گیاهان دارویی در سال جاری در 2000 هکتار از اراضی آیش به عنوان تناوب زارعی کشت می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته این طرح با سطح زیرکشت 1200 هکتار اجرا شد که حمایت های فنی برای انتخاب محصول و روش کاشت، داشت و برداشت مدنظر قرار گرفت.

وی اهداف این طرح را افزایش درآمد کشاورزان و بهره وری منابع تولید دانست و گفت: در برنامه کشت قراردادی، راهکارهایی در راستای حمایت مالی در نظر گرفته شده است به طوریکه بخشی از هزینه ها از اعتبارات ملی و استانی پرداخت می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، شهبازی خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولات پیشنهاد شده در این طرح به صورت الگویی در سایت های پیش بینی شده اجرا خواهد شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 2000 هکتار گیاه دارویی در دیم زارهای همدان

کشت 2000 هکتار گیاه دارویی در دیم زارهای همدان