مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 10:502023-11-21بين الملل

پیشنهاد فرانسه و آمریکا علیه نیروگاه های زغال سوز


فرانسه، با حمایت آمریکا، در تلاش است تا در جریان کنفرانس اقلیمی سازمان ملل (COP28) که اواخر ماه میلادی جاری برگزار می شود، تامین مالی خصوصی نیروگاه های زغال سوز را ممنوع کند.

- فرانسه، با حمایت آمریکا، در تلاش است تا در جریان کنفرانس اقلیمی سازمان ملل (COP28) که اواخر ماه میلادی جاری برگزار می شود، تامین مالی خصوصی نیروگاه های زغال سوز را ممنوع کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این طرح که در اوایل ماه جاری به هند ابلاغ شد، در اجلاس COP28 در دبی که از 30 نوامبر تا 12 دسامبر برگزار می شود، اختلافات را عمیق تر می کند زیرا هند و چین با هرگونه تلاش برای جلوگیری از ساخت نیروگاه های زغال سوز برای اقتصادهای تشنه انرژی این کشورها، مخالف هستند.

دو مقام هندی اظهار کردند: کریسولا زاخاروپولو، وزیر توسعه فرانسه به دولت هند درباره این طرح که سیاست جدید حذف زغال سنگ نامیده شده و برای موسسات مالی خصوصی و شرکتهای بیمه است، اطلاع داده است.

طرح توقف تامین مالی خصوصی برای نیروگاه های زغال سنگ، پیش از این گزارش نشده بود.

یک منبع آگاه در اروپا که از این طرح مطلع بود، به رویترز گفت: هدف از این طرح، حذف تامین مالی خصوصی برای نیروی زغال سوز است و این یکی از اولویت های اصلی امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در جریان کنفرانس COP28 است که به عنوان فرصتی حیاتی برای تسریع اقداما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد فرانسه و آمریکا علیه نیروگاه های زغال سوز

پیشنهاد فرانسه و آمریکا علیه نیروگاه های زغال سوز