مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 12:302023-10-24ورزشي

تولد خارج از فصل زایش 2 کره گور ایرانی در پارک ملی کویر


رییس پارک ملی کویر از تولد خارج از فصل تولیدمثل دو کره گورخر ایرانی در کمتر از 10 روز در این پارک ملی خبر دادو گفت: تولد در خارج از فصل زایش گویای غنای بالای این زیستگاه و وجود توآمان سه مولفه آب، - علوفه و امنیت مناسب در این زیستگاه است.

رضا شاه حسینی مقدم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فصل زایش در گورخرهای آسیایی معمولا از اردیبهشت ماه تا خردادماه و به ندرت در اوایل مردادماه است اما تولد این دو کره گور در مهرماه و در فاصله کمتر از 10 روز در پارک ملی کویر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه غنای بالای این زیستگاه سبب شده که گورخرهای ایرانی در این زیستگاه تولیدمثل بیشتری داشته باشند ادامه داد: گورخر آسیایی معمولا هر یک سال و نیم یک زایمان دارند اما گورخرها در پارک ملی کویر هر ساله یک تولد دارند که این مهم نشان دهنده ارتقا سه شاخص آب و تغذیه و امنیت است.

رییس پارک ملی کویر از تامین امنیت بالا برای جمعیت وحوش در این پارک ملی خبر داد و تصریح کرد: پارک ملی کویر هیچ معارضی ندارد و همین مهم در کنار تلاش همکاران و محیط بانان برای ارتقا سطح امنیت سبب شده که کیفیت زیست در این زیسگاه افزایش بیابد.

شاه حسینی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با جنسیت کره گورهای تولد شده خاطرنشان کرد: جنسیت یکی از کره ها ، نر است و جنسیت دیگری هنوز مشخص نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد خارج از فصل زایش 2 کره گور ایرانی در پارک ملی کویر

تولد خارج از فصل زایش 2 کره گور ایرانی در پارک ملی کویر