مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-20اقتصادي

عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در همدان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در دستور کار قرار گرفته است گفت: این آفت در برخی از استان های جنوبی کشور دیده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، شهرام پیشه ور صبح امروز در کارگروه آفت شناسایی از دوره آموزشی ردیابی و شناسایی آفت کرم برگخوار پاییزه در همدان خبر داد و اظهار کرد: آفت کرم برگخوار پاییزه یک آفت با دامنه تغذیه وسیع با 80 میزبان است.

  وی با بیان اینکه ذرت، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سویا، سیر، پیاز، یونجه، بادام زمینی، پنبه، یونجه، لوبیا، چغندر قند و موز از مهمترین میزبان های این آفت به شمار می روند افزود: با وجود هشدارهای صادر شده در سال 98 این آفت مهرماه امسال برای اولین در مزارع ذرت کرمان گزارش شده است.

  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: در حال حاضر این آفت در برخی از استان های جنوبی کشور دیده شده از همین رو روش شناسایی و نحوه ردیابی در دستور کار آموزش قرار گرفته است.

  وی با تاکید بر اینکه این آفتاب قدرت خسارت زایی بالایی دارد گفت: استان همدان جزو استان هایی است که میزبانان اصلی این آفت کشت و کار می شود، بنابراین دستورالعمل شناسایی و ردیابی صادر و به تمام شهرستان های استان ابلاغ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در همدان

عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در همدان