مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 08:152023-11-04سياسي

مهم ترین اشکال آیین نامه ارتقای اساتید چیست؟


دبیر کمیسیون علمی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه دارای سه کارکرد اصلی آموزش، پژوهش و نوآوری است، گفت: نوآوری و تجاری سازی دانش، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، اصلاح و بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، از مواردی بود که رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان آن را از مسؤولان مطالبه کردند.

  در حال حاضر بررسی این آیین نامه و تغییرات ضرایب آن مطابق با مسأله محوری در دستور کار قرار گرفته است و به همین خاطر واکاوی مشکلات اصلی آن بسیار ضروری است.

با احمد محجوبیان، دبیر کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص گفتگو کردیم.

محجوبیان در خصوص مقدمات مهم در توجه به آیین نامه ارتقا گفت: طبیعتا در هر ساختاری، افراد اگر بخواهند ارتقا داشته باشند، باید فعالیت هایی انجام دهند که در راستای مأموریت های آن ساختار است.

در مورد ارتقای اساتید و اعضای هیأت علمی نیز باید ببینیم مأموریت های دانشگاه چیست و افراد چه فعالیت هایی را در راستای این مأموریت ها باید انجام دهند.

او تأکید کرد: در آیین نامه فعلی به دلیل فهم غلط از دانشگاه، نگاه به آن و وظایف آن بسیار محدود است و در فرایند ارتقا بیشتر به پژوهش توجه می شود و به نوآوری یا حتی آموزش که رکن اصلی دانشگاه است، توجه کمتری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین اشکال آیین نامه ارتقای اساتید چیست؟

مهم ترین اشکال آیین نامه ارتقای اساتید چیست؟