مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 15:102023-11-15اقتصادي

سد «قیز قلعه سی» بین ایران و جمهوری آذربایجان به زودی افتتاح می شود


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: عملیات اجرایی سد «قیز قلعه سی» واقع در نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان حداکثر تا 2 ماه دیگر به پایان رسیده و به زودی افتتاح می شود.

- سد قیز قلعه سی بین ایران و جمهوری آذربایجان به زودی افتتاح می شود ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: عملیات اجرایی سد قیز قلعه سی واقع در نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان حداکثر تا 2 ماه دیگر به پایان رسیده و به زودی افتتاح می شود.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: حدود یک ماه آینده بهره برداری غیررسمی از این سد که بزرگترین سد بین ایران و جمهوری آذربایجان است، آغاز می شود تا برای افتتاح رسمی آماده شود.

وی با بیان اینکه با احداث سد قیز قلعه سی بر روی رودخانه ارس توان تامین 2 میلیارد مترمکعب آب فراهم می شود، سهم هر کدام از کشورهای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان را 50 درصد اعلام کرد.

وی حجم و ظرفیت مخزن این سد را 65 میلیون مترمکعب اعلام کرد که در فاصله 12 کیلومتری پایین دست سد خداآفرین و 210 کیلومتری شمال شرق تبریز با هزینه و سرمایه گذاری ایران ساخته شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این سد اراضی کشاورزی و باغی استان آذربایجان شرقی و اردبیل را به صورت آبیاری پیشرفته زیر پوشش قرار خواهد داد، اضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد «قیز قلعه سی» بین ایران و جمهوری آذربایجان به زودی افتتاح می شود

سد «قیز قلعه سی» بین ایران و جمهوری آذربایجان به زودی افتتاح می شود