مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 18:102023-10-31بين الملل

رژیم صهیونیستی چطور حقوق بشری را دور می زند؟


رژیم صهیونیستی از پذیرش بسیاری از کنوانسیون ها و پروتکل های معاهدات بین المللی حقوق بشری امتناع ورزیده و هنگامی که از مقامات این رژیم سؤال می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، احمد بینا، فعال حقوق بشر نتایج یک دهه حضور خود در اجلاس های حقوق بشری و گفت وگو با گزارشگران ویژه کشوری و گزارشگران موضوعی را در قالب کتابی منتشر کرده و خلاصه بخشی از آن در ادامه آمده است.

  مشارکت کنترل شده کشورهای توسعه نیافته نظام مشارکت کنترل شده ی فعلی در سطح جهانی نتیجه ی تطورات تاریخی از امپراتوری ‏های بزرگ و بعد از آن استعمارگری و سپس بلوک‏بندی جهانی است.

گذر زمان و انباشت تجربیات بشر در حوزه ی تصمیم گیری شکل خاصی از حکومت در سطح جهان را ایجاب می‏ کند که از آن به مشارکت کنترل‏ شده یاد می‏ کنند.

در این حالت حاکمان اصلی جهانی (قدرت های بزرگ) با استفاده از ابزارهای مختلف تلاش می‏ کنند، افکار عمومی جهانی و کشورهای ضعیف را به خواسته‏ های خود متمایل سازند.

در این رابطه سه مؤلفه ی اصلی قدرت یعنی قدرت اقتصادی، سیاسی - امنیتی و قدرت ایدئولوژیک مطرح می ‏شود.

  قدرت های مذکور همواره و در طول تاریخ تلاش کرده تا با کمک های بلاعوض و یا وام های درازمدت به کشورهای فقیر، مقامات این کشورها را مرهون خود کند تا در مواقع لزوم از آن ها برای تحقق اهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم صهیونیستی چطور حقوق بشری را دور می زند؟

رژیم صهیونیستی چطور حقوق بشری را دور می زند؟