مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-20سياسي

زیارت چه قدر می تواند آسیب ها و ناملایمات اجتماعی را کاهش دهد؟


دبیر هیات اندیشه ورز زیارت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه ناملایمات اجتماعی زیادی مانند اعتیاد، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج جوانان یا کودکان کار و .

- .

وجود دارد، حضور در زیارتگاه ها می تواند برای آرامش روح و روان افراد موثر باشد و این امر می تواند افراد را از رفتن به دادگاه منصرف کند و با آرامشی که به دست می آورند می توانند نسبت به آن موضوع بهتر تصمیم بگیرند.

  حجت الاسلام سیدرضا شیرازی در گفت وگو با ایسنا در خصوص فلسفه زیارت و نقش آن در جامعه دینی، اظهار کرد: زیارت یک نوع عبادت است که پیوند با خدا و جنبه روحی و معنوی زائر را تقویت می کند.

اگر زائر با این هدف که می خواهد عبادت کند، به زیارت مشرف شود و معنویتی را که در پی انجام زیارت ایجاد می شود کسب کند در مسیر عبودیت برای خدا گام برداشته است.

وی افزود: همانطور که به کرات در قرآن آمده، یکی از آن کنش های انسانی هر فرد در طول عمر این است که بعد از مرگ به دیدار و زیارت خدا برود.

از جمله زیارت هایی که انسان در زمان حیات خود انجام می دهد؛ زیارت خانه خدا، رفتن به زیارت ائمه اطهار(ع)، زیارت اهل قبور و زیارت برادران دینی است که تمامی آن ها به دنبال به دست آوردن معنویت و آماده سازی برای زیارت نهایی و رسیدن به لقاح الله هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارت چه قدر می تواند آسیب ها و ناملایمات اجتماعی را کاهش دهد؟

زیارت چه قدر می تواند آسیب ها و ناملایمات اجتماعی را کاهش دهد؟