مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 12:052023-10-29اقتصادي

سهم دو هزار تنی کشاورزان خرم دره ای از بازار گردو


مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم دره گفت: در شرایط عادی میزان تولید محصول گردو در شهرستان به 2000 تن در سال می رسد.

- ایسنا/زنجان مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم دره گفت: در شرایط عادی میزان تولید محصول گردو در شهرستان به 2000 تن در سال می رسد.

علی محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود 700 هکتار از باغات شهرستان را باغات گردو تشکیل می دهند، عنوان کرد: در شرایط عادی میزان تولید این محصول در شهرستان به 2000 تن در سال می رسد.

وی تعداد بهره برداران گردو در شهرستان را 1100 نفر اعلام کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه ای که در شهرستان صورت گرفته این است که 300 هکتار باغ گردوی یکپارچه از ارقام جدید و از نوع دیرگل یا دیربرگ در مجتمع بزرگ کشت و صنعت دشت خرم دره کشت شده و سایر درختان محلی شهرستان نیز با توزیع پیوندک هایی که از این ارقام صورت می گیرد سرشاخه کاری می شوند که در جلوگیری از سرمازدگی ناشی از سرمای دیررس بهاره بسیار مؤثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای معرفی هر چه بهتر محصول گردوی شهرستان جشنواره گردو در روستای سوکهریز برگزار شد، ادامه داد: هدف از این جشنواره که با استقبال خوبی نیز همراه بود علاوه بر معرفی ارقام جدید و ترویج توسعه کشت این ارقام و نیز سرشاخه کاری بر روی درختان محلی نمایش سایر توانمندی های بخش کشاورزی شهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دو هزار تنی کشاورزان خرم دره ای از بازار گردو

سهم دو هزار تنی کشاورزان خرم دره ای از بازار گردو