مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 15:452023-11-21بين الملل

سفر وزیر دفاع آلمان و رییس شورای اروپا به کی یف


رییس شورای اروپا و وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به کی یف، بر تداوم حمایت های کشورهای اروپایی از اوکراین برای جنگ با روسیه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سفر مقام های اروپایی به اوکراین برای نشان دادن حمایت خود از جنگ این کشور با روسیه، دو مقام ارشد این قاره امروز (سه شنبه) به کی یف رفتند.

چارلز میشل رییس شورای اروپا امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که به اوکراین سفر کرده است.

نشریه پالتیکو پیش از این درباره سفر رییس شورای اروپا به اوکراین نوشته بود که میشل در مراسم سالگرد وقایع و ناآرامی های سال های 14-2013 در کی یف موسوم به یورومیدان که منجر به سرنگونی دولت وقت این کشور شد، شرکت می کند.

از سوی دیگر، بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان نیز دیگر مقام ارشد یک کشور اروپایی است که امروز در سفری اعلام نشده، به کی یف رفت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، پیستوریوس در این سفر ضمن دیدار با ولودیمر زلنسکی رییس جمهور و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین، بر تداوم حمایت آلمان از این کشور تاکید کرد.

طبق این گزارش، از موضوعات در دستورکار دیدار وزیر دفاع آلمان با مقام های اوکراینی، آموزش نظامیان این کشور و همچنین ارائه تجهیزات و کمک های نظامی به کی یف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر وزیر دفاع آلمان و رییس شورای اروپا به کی یف

سفر وزیر دفاع آلمان و رییس شورای اروپا به کی یف