مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 12:252023-11-02پزشكي

بیش از 40 تن گوشت سفید و قرمز در کاشمر طی 7 ماه اول امسال معدوم شد


بیش از 40 تن گوشت سفید و قرمز غیر قابل مصرف در کاشمر ضبط و معدوم سازی شد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: بیش از 40 تن گوشت سفید و قرمز غیر قابل مصرف در کاشمر ضبط و معدوم سازی شد.

سعید خانزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی اکیپ های بهداشتی دامپزشکی کاشمر در راستای تحقق رسالت دامپزشکی و تأمین سلامت غذایی شهروندان بیش از 40 تن گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی در کشتارگاه های این شهرستان طی 7 ماهه اول سال جاری از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت دامپزشکی بر مبنای پیشگیری و از این جهت همسو و مصداق عینی پدافند غیر عامل است، به بیان عملکرد حوزه نظارت بر فرآورده های خام دامی طی 7 ماه اول سال جاری در شهرستان کاشمر پرداخت و اظهار کرد: در این مدت با انجام بازرسی بهداشتی لاشه ها در کشتارگاه دام توسط ناظر فنی- بهداشتی کشتارگاه و ناظر ذبح شرعی 7 لاشه گاو و گوسفند به وزن بیش از 2 تن به دلیل بیماری های مختلف از جمله تیلریوز، لاغری مفرط و ذبح غیرشرعی در خارج از کشتارگاه بعد از انجام بازرسی لاشه و امعاء و احشاء و آزمایش های تکمیلی لازم حذف و معدوم شد.

رییس شبکه دامپزشکی کاشمر به ضبط و معدوم سازی بیش از 19 هزار قطعه طیور به وزن بیش از 26 هزار کیلوگرم به علت عدم صلاحیت مصرف توسط ناظرین بهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 40 تن گوشت سفید و قرمز در کاشمر طی 7 ماه اول امسال معدوم شد

بیش از 40 تن گوشت سفید و قرمز در کاشمر طی 7 ماه اول امسال معدوم شد