مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 10:502023-11-04اقتصادي

فرصت احیای 100 درصدی صادرات نفت ایران بدون برجام


ایران می تواند با بازسازی پالایشگاه پاراگوانا ونزوئلا و افزایش صادرات نفت به این کشور به میزان 860 هزار بشکه در روز، رقم صادرات خود را به این کشور بدون احیای برجام به پیش از اعمال تحریم ها بازگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته گذشته رویترز در گزارشی با عنوان Venezuela s main refining complex running at 10% of capacity after 2 CDUs shut نوشت، پاراگوانا بزرگترین مجتمع پالایشی ونزوئلا با ظرفیت 955 هزار بشکه در روز پس از تعطیلی دو واحد تقطیر به دلیل آتش سوزی و کمبود مواد اولیه، با حدود 10 درصد ظرفیت کار می کند.

طبق این گزارش (تصویر 1)، کل مجتمع پالایشی پاراگوانا در حال حاضر 94 هزار بشکه در روز نفت خام فرآوری می کند که 30 هزار بشکه آن مربوط به واحد کاردون و 64 هزار بشکه آن مربوط به واحد آموی، دو پالایشگاه ذیل این مجتمع پالایشی است.

تصویر 1 صنعت نفت ونزوئلا بعد از اعمال تحریم های نفتی آمریکا از سال 2019، به دلیل فقدان توان فنی و مهندسی دچار تعطیلی و آسیب شده است که این موضوع در کنار توان فنی و مهندسی بالای ایران می تواند به فرصتی برای حضور مهندسان ایرانی جهت احیای صنعت نفت این کشور از جمله بازسازی پالایشگاه پاراگوانا و صادرات نفت ایران تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت احیای 100 درصدی صادرات نفت ایران بدون برجام

فرصت احیای 100 درصدی صادرات نفت ایران بدون برجام