مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 10:252023-11-02اقتصادي

شبکه پایش گردوخاک در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد


در ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار در زابل مصوب شد تا با تامین منابع لازم، سازمان هواشناسی کشور شبکه دیدبانی خود را برای پایش بهتر گردوخاک در استان توسعه دهد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: در ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار در زابل مصوب شد تا با تامین منابع لازم، سازمان هواشناسی کشور شبکه دیدبانی خود را برای پایش بهتر گردوخاک در استان توسعه دهد.

سحر تاج بخش مسلمان شامگاه چهارشنبه در ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار در زابل افزود: برای این منظور تعداد ایستگاه های پایش گردوخاک در شهرستان های شمال استان و برخی مناطق تحت تاثیر پیامدهای گردوغبار منطقه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: توسعه ایستگاه ها سبب می شود تا گردوخاک به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت مردم مناسب تر مدیریت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: پدیده های خاکدار به ویژه توفانهای گردوخاک ، پر تکرارترین مخاطره جوی شمال سیستان و بلوچستان است که در سال های اخیر از فراوانی بیشتری برخوردار بوده است.

تاج بخش ادامه داد: خشک شدن تالاب های هامون و وزش بادهای 120 روزه بر شدت رخدادهای گردوخاک در شهرستان های شمال استان افزوده است، به طوری که در بسیاری از مواق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه پایش گردوخاک در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

شبکه پایش گردوخاک در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد