مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:352023-10-24اقتصادي

شهرداری یزد زباله شهروندانش را می خرد


رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به فعالیت سامانه هوشمند «بازپس» از سال گذشته که به ازای تحویل زباله خشک شهروندان به آنها وجه نقد پرداخت می‎کند، - ایسنا/یزد رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به فعالیت سامانه هوشمند بازپس از سال گذشته که به ازای تحویل زباله خشک شهروندان به آنها وجه نقد پرداخت می‎کند، استقبال بیشتر یزدی ها از این طرح را علاوه بر جلوگیری از ثروتی هنگفت در شهر، موجب پاکیزگی بیشتر این شهر میراث جهانی دانست.

تولید پسماند جزو لاینکف زندگی شهرنشینی است ولی درصد بالایی از پسماندهای شهری می تواند بازیافت شود لذا از آنها به عنوان طلای کثیف نیز یاد می شود.

شهر یزد با جمعیت قریب به 700 هزار نفر روزانه شاهد تولید 330 تا 340 تن زباله است ولی 30 تا 40 درصد از این زباله ها را زباله های خشک شامل می شود که 10 تا 13 درصد آنها قابل بازیافت است.

متاسفانه کم توجهی به موضوع بازیافت و تفکیک زباله از مبدا طی سالیان گذشته باعث شده که علاوه بر آسیب به محیط زیست، شاهد بروز روز افزون پدیده زباله گردی و زباله دزدی تا فعالیت انبوه ضایعاتی های غیرمجاز و وقوع برخی آسیبهای اجتماعی دیگر در شهر یزد باشیم به طوری که هم اکنون نیز روزانه 6 تا 7 تن زباله خشک در استان به روشهای سنتی در حال جمع آوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری یزد زباله شهروندانش را می خرد

شهرداری یزد زباله شهروندانش را می خرد