مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 10:152023-10-24بين الملل

اهمیت نشست نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای برای اقتصاد کشور


بیست و دومین نشست نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای چهارم آبان در پایتخت قرقیزستان برگزار می شود که این نخستین نشست رسمی این سازمان است که ایران پس از تکمیل فرایند عضویت در آن به عنوان عضو اصلی حضور دارد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: بیست و دومین نشست نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای پنج شنبه چهارم آبان 1402 (26 اکتبر2023) به میزبانی بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می شود.

این نخستین نشست حضوری نخست وزیران پس از بحران جهانی کرونا است و همچنین نخستین نشست رسمی این سازمان است که ایران پس از تکمیل فرایند عضویت در آن به عنوان عضو اصلی حضور دارد.

عمده وظیفه نشست نخست وزیران حول محور همکاری های اقتصادی است و از آنجا که پیمان شانگهای از ابتدا بر اساس همکاری های امنیتی شکل گرفته، این نشست وظیفه راهبری همکاری های اقتصادی را برای رسیدن به همگرایی بیشتر بین کشورهای عضو بر عهده دارد.

در دو سال گذشته محمد مخبر به عنوان معاون اول رییس جمهور ایران در نشست مجازی این اجلاس حضور داشته و سخنرانی کرده است.

درباره سازمان همکاری شانگهای پیمان همکاری شانگهای ( گروه 5) در سال 1996 در ابتدا با هدف مبارزه به تهدیدات امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان تشکیل شد، از سال 2001 و با اضافه شدن ازبکست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت نشست نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای برای اقتصاد کشور

اهمیت نشست نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای برای اقتصاد کشور