مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-14دانش

تنها 2 درصد رساله های دکتری تقاضامحور است


مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: کارهای پژوهشی دانشجویان ارشد و دکتری می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند، - اما متاسفانه تنها دو درصد رساله های دکتری تقاضامحور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد عسکریان با بیان این که این آمار بر اساس خوداظهاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، افزود: همه پایان نامه ها ثبت نمی شوند و همه دانشگاه های وزارت علوم هنوز به بانک اطلاعات پژوهش ها متصل نشده اند.

اطلاعات دانشگاه آزاد نیز به این پایگاه متصل نشده است.

وی با بیان این که متاسفانه فقط دو درصد رساله های دوره دکتری تقاضامحور هستند، گفت: ما 126 هزار دانشجوی دکتری و 400 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد داریم که قطعا کارهای پژوهشی آنها می تواند در حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و کشاورزی و صنعت راهگشا باشد، اما به این موضوع آنچنان که باید اهمیت داده نشده است.

مدیر امور پژوهش ستاد علم و فناوری اظهار کرد: اگر دانشگاه می خواهد مشکلات را حل کرده و گره ای را باز کند، باید با صنعت و جامعه ارتباط داشته باشد و کارهای پژوهشی باید بر اساس نیازها باشد که این مساله با موضوع رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد ارتباط تنگاتنگی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 2 درصد رساله های دکتری تقاضامحور است

تنها 2 درصد رساله های دکتری تقاضامحور است