مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-16دانش

شاید دنباله دارها قاصدان حیات فرازمینی باشند


پژوهش جدید «دانشگاه کمبریج» نشان می دهد که ممکن است دنباله دارها منبع حیات فرازمینی در سیاره های بیرون از منظومه شمسی ما باشند.

- پژوهش جدید دانشگاه کمبریج نشان می دهد که ممکن است دنباله دارها منبع حیات فرازمینی در سیاره های بیرون از منظومه شمسی ما باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، دانشمندان گمان می کنند که دنباله دارها ممکن است مواد آلی لازم را برای تشکیل شدن حیات به زمین رسانده باشند و اکنون یک پژوهش جدید نشان می دهد که سیارات فراخورشیدی نیز ممکن است این محموله ویژه را از دنباله دارها دریافت کرده باشند.

زمین در تاریخ اولیه خود با برخورد سیارک ها، دنباله دارها و دیگر اجرام کیهانی به جامانده از شکل گیری منظومه شمسی بمباران شد.

دانشمندان هنوز در مورد چگونگی به دست آمدن آب و مولکول های مورد نیاز برای تشکیل حیات در سیاره بحث می کنند اما دنباله دارها گزینه احتمالی هستند.

اما اگر دنباله دارها می توانستند بذر حیات را به زمین برسانند، آیا ممکن است همین کار را در مورد سیارات فراخورشیدی در سایر نقاط جهان نیز انجام دهند؟ گروهی از پژوهشگران مؤسسه نجوم دانشگاه کمبریج با در نظر گرفتن این پرسش، مدل های ریاضی را توسعه دادند که به آنها کمک کرد تا نشان دهند چگونه دنباله دارها از نظر تئوری می توانند عناصر سازنده حیات را به سیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید دنباله دارها قاصدان حیات فرازمینی باشند

شاید دنباله دارها قاصدان حیات فرازمینی باشند