مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 13:252023-11-03اقتصادي

همنشینی با گل و طاووس در مهربان همدان


در فرش مهربان همدان ؛ بازار گل و طاووس و خطوط هندسی داغ داغ است انگار که ریشه در بافت سنتی و روستایی دارد، بلاشک شکوفایی مهربان یکی از برگ های دور و دراز تاریخ این خطه است که یحتمل به دوره ایلخانی و زمانی که سلطانیه پایتخت ایلخانان بوده برمی‎ گردد .

- خبرگزاری فارس-همدان:کبودراهنگ را که در نقشه بیایید و زوم کنید و با دقت از سر شهرستان تا آخرش را نظاره کنید مهربان را می یابید، مهربان قله تاریخ این منطقه است که حرف ها برای گفتن دارد و شگفتی ها برای عرضه.

اگر مهربان را زیر پا بگذارید بی بروبرگرد محو گلدان، سرو، بید، ماهی و طاووس می شوید گویی نقش در سرو و گل افتاده و رج به رج بالا آمده و مهربان را ساخته، آری خطه بافت فرش ایران زمین را می گوییم، مهربانِ همدان .

بازار پرگل مهربان در فرش مهربان همدان؛ بازار نقش و گل و خطوط هندسی داغ داغ است انگار که ریشه در بافت سنتی و روستایی دارد، مهربان به زبان ما انسان ها تزییناتی است از انواع نقوش، از گیاهی و جانوری گرفته تا هندسی حتی گل اناری، گل های ترکیبی و گل بوته های سه شاخه که روح می نوازد و همنشینی با دیرینگی طولانی دارد.

بلاشک شکوفایی مهربان یکی از برگ های دور و دراز تاریخ همدان است که یحتمل به دوره ایلخانی و زمانی که سلطانیه پایتخت ایلخانان بوده برمی گردد؛ با استناد به تاریخ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همنشینی با گل و طاووس در مهربان همدان

همنشینی با گل و طاووس در مهربان همدان