مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-18سياسي

دست پنهان انگلیس، سبزه میدان را سرخ و چراغ سینما خورشید را خاموش کرد


پژوهشگر نهضت جنگل با اشاره به اینکه دست پنهان و دشمن اصلی نهضت جنگل از نگاه میرزا کوچک خان جنگلی، انگلیسی ها بودند، گفت: جریان شهادت میرزا کوچک به انگلیسی ها برمی گردد.

- ایسنا/گیلان پژوهشگر نهضت جنگل با اشاره به اینکه دست پنهان و دشمن اصلی نهضت جنگل از نگاه میرزا کوچک خان جنگلی، انگلیسی ها بودند، گفت: جریان شهادت میرزا کوچک به انگلیسی ها برمی گردد.

مرتضی سخایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جنایات انگلیسی ها در گیلان و به ویژه شهر رشت، اظهار کرد: سربازان انگلیسی در جریان اشغال رشت در سبزه میدان جنایت های زیادی از جمله غارت اموال مردم تا بیرون کشیدن گوشواره از گوش دختر بچه ها را مرتکب شدند و مردم بی گناه را به گلوله بستند و در جریان این وقایع یک نوجوان نیز در بین کشته شدگان حضور داشت.

وی با اشاره به ماموریت سربازان انگلیسی در رشت، افزود: عمده سربازان قوای انگلیسی را سربازان نپال و هند و از کشورهای مستعمره تشکیل می دادند که مأموریت آنها ویران کردن خانه های افراد معروف در شهر رشت بود.

پژوهشگر نهضت جنگل، یکی از ساختمان های شاخص در نزدیکی سفارت انگلیس در سبزه میدان را سینما خورشید برشمرد و گفت: علاوه بر ساختمان سینما، منازل مسکونی مردم و مسجد مستوفی توسط قوای انگلیسی به آتش کشیده شد و اکنون مخروبه ای از بقایای این سینما بر ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست پنهان انگلیس، سبزه میدان را سرخ و چراغ سینما خورشید را خاموش کرد

دست پنهان انگلیس، سبزه میدان را سرخ و چراغ سینما خورشید را خاموش کرد