مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 10:052023-11-14اقتصادي

یک زلزله می ‎تواند جان 3 میلیون دانش آموز را به خطر بیندازد


نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه یک زلزله می ‎تواند جان 3 میلیون دانش آموز در مدارس فرسوده را به خطر بیندازد، گفت: در لایحه دولت اعتبارات مقاوم سازی و بازسازی مدارس منوط به افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بود در حالیکه این اعتبارات باید از محل درآمدهای ثابت دولت باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به عدم بررسی حکم مربوط به بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: دولت در حالی برنامه ای برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس ندارد و حکمی در این ارتباط در درآمدهای ثبت خود نیاورده است که  بر اساس آمار، 3 میلیون دانش آموز در مدارس تخریبی در حال تحصیل هستند که جان آن ‎ها در خطر است.

  نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متأسفانه لایحه پیشنهادی دولت بازسازی و مقاوم سازی مدارس منوط به تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 10 درصد بود که مشخص است، مجلس با توجه به تورم زا بودن این مهم با آن مخالفت می ‎کند.

  وحیدی اضافه کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که دولت از یک محل درآمدی ثابت مانند فروش نفت یا از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده عددی را به بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده با اولویت مناطق روستایی و عشایری اختصاص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک زلزله می ‎تواند جان 3 میلیون دانش آموز را به خطر بیندازد

یک زلزله می ‎تواند جان 3 میلیون دانش آموز را به خطر بیندازد