مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-28اقتصادي

کاهش 25 درصدی بودجه قانون جوانی جمعیت در دانشگاه ها


سال گذشته 800 میلیارد تومان براساس قانون جوانی جمعیت به دانشگاه ها اختصاص یافت که این مبلغ امسال با کاهش 25 درصدی به 7 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با توجه به آمار ارائه شده تا سال 1435 یک سوم جمعیت کشورمان سالمند خواهند بود و بر همین اساس قانون جوانی جمعیت برای نجات از شیب تند سالمندی کشور از اسفند 1399 کلید خورد، با توجه به ماندگاری بیشتر جوانان در دانشگاه های کشور به گونه ای که حداقل سن فارغ التحصیلی دانشجوی دکتری حدود 30 سال است و آمار پایین ازدواج دانشجویان نسبت به سایر جوانان، در صورتی که حمایتی از آنها صورت نپذیرد، امکان ازدواج برای دانشجویان و فرزندآوری آنها مهیا نخواهد شد.

علی رضا مرایی دانشجوی یکی از دانشگاه های تهران می گوید: پارسال گفتند ودیعه مسکنی که دانشگاه می دهد، حداقل 2 برابر می شود، اما نه تنها چیزی اضافه نشد، از وام هایی که وعده داده بودند هم خبری نشد.

به سختی می توانیم سرکلاس بنشینیم و به درس گوش بدهیم، مجبوریم کار کنیم تا بلکه از پس اجاره خانه برآییم.

 براساس قانون جوانی جمعیت دولت باید حداقل 50 درصد از ودیعه مسکن یک منزل 70 متر مربعی در شهر تهران و شهرهایی که بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارند را در اختیار دانشجویان متاهل قرار دهد، در شهرهای کوچک نیز باید به مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 25 درصدی بودجه قانون جوانی جمعیت در دانشگاه ها

کاهش 25 درصدی بودجه قانون جوانی جمعیت در دانشگاه ها