مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 15:402023-11-10سياسي

امام جمعه بندر امام خمینی(ره): نباید ظرفیت عظیم دریایی مورد غفلت قرار بگیرد


امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: مدیران شهرستان با برنامه ریزی های دقیق و علمی و استفاده از نخبگان این حوزه، نقش مهم و تاثیرگذاری در تحقق سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد دریا محور ایفا کنند و نباید این ظرفیت عظیم دریایی مورد غفلت قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، حجت الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) در مصلای این شهر اظهار کرد: اقتصاد دریا محور یکی از عناصر قدرت سیاسی و ظرفیت های رشد اقتصادی ایران محسوب می شود که در صورت توجه به آن می تواند از جمله مهم ترین مصداق های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

وی افزود: اقتصاد دریا محور که در اصطلاح جهانی به آن اقتصاد آبی گفته می شود، در واقع استفاده پایدار از منابع و گستره های آبی اعم از اقیانوس ها، دریاها، دریاچه ها سواحل و جزایر، برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد مشاغل است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: کشور ما نیز با توجه به موقعیت بی نظیر خود در منطقه و جهان دارای نقشی کلیدی و حساس است، از همین رو و با توجه به دارا بودن بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر خطوط ساحلی، دسترسی به دریا در شمال و جنوب، دسترسی به آب های آزاد اقیانوس هند، مجاورت با منطقه استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز و قرار گرفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه بندر امام خمینی(ره): نباید ظرفیت عظیم دریایی مورد غفلت قرار بگیرد

امام جمعه بندر امام خمینی(ره): نباید ظرفیت عظیم دریایی مورد غفلت قرار بگیرد