مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 14:402023-11-14اقتصادي

تغییر الگوی مصرف خانوارهای ایرانی/ تامین نصف درآمدخانوارها از بخش های غیرمولد


بررسی الگوی مصرف و درآمد خانوارهای استان تهران از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که طی سال های 1396 تا 1401 شاهد جانشینی اقلام مصرفی و تغییر ترکیب مصرف خانوارها به سمت کالاهای ضروری همچون خوراک و مسکن هستیم و در بخش درآمد نیز ترکیب درآمد از مشاغل آزاد .

- بررسی الگوی مصرف و درآمد خانوارهای استان تهران از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که طی سال های 1396 تا 1401 شاهد جانشینی اقلام مصرفی و تغییر ترکیب مصرف خانوارها به سمت کالاهای ضروری همچون خوراک و مسکن هستیم و در بخش درآمد نیز ترکیب درآمد از مشاغل آزاد به سمت مشاغل غیر شغلی سوق پیدا کرده که یعنی اکثر درآمد خانوار از بخش هایی به دست می آید که به نظر می رسد مولد نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی تحت عنوان بررسی الگوی مصرف و درآمد خانوارهای استان تهران با اشاره به اهمیت شناخت الگوهای مصرف خانوارها برای برنامه ریزی و سیاست گذاری، به بررسی داده های هزینه و درآمد خانوار مرکز آمار ایران پرداخته است.

این گزارش نشان می دهد طی سال های 1396 تا 1401 شاهد جانشینی اقلام مصرفی و تغییر ترکیب مصرف خانوارها به سمت کالاهای ضروری همچون خوراک و مسکن هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی مصرف خانوارهای ایرانی/ تامین نصف درآمدخانوارها از بخش های غیرمولد

تغییر الگوی مصرف خانوارهای ایرانی/ تامین نصف درآمدخانوارها از بخش های غیرمولد