مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:252023-10-28اقتصادي

نواخته شدن زنگ خطر ناباروری ثانویه در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، صالح قاسمی صبح امروز شنبه 6 آبان ماه در همایش تبیین تهدیدات در حوزه باروری و جوانی جمعیت اظهار کرد: تمام شاخص های جمعیت شناسی کشور رکورد ثبت کرده اند یعنی ما نرخ شش دهمی رشد جمعیتی که با آن روبه رو هستیم را هیچ وقت در تاریخ ایران نداشته ایم و این در حالی ست که این آمار به سمت صفر میل می کند و به سمت منفی هم حرکت خواهد کرد.

وی بیان کرد: با این روند رو به رشد فعلی ایران جمعیت ما هیچ گاه، 100 میلیون نفری نمی شود و پیک جمعیتی روی 91 میلیون نفر می ماند و سپس به سمت منفی پیش می رود.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور ابراز داشت: نرخ باروری از 6 و نیم فرزند در سال 65 به یک و شش دهم فرزند رسیده است و این آمار در شهرهای بزرگ هم یک و چهار دهم و در چهار، پنج استان هم کمتر از یک و دو دهم فرزند هست.

قاسمی ادامه داد: پایین ترین نرخ باروری را در بین کشورهای اسلامی منطقه داریم و در 6، هفت سال گذشته تعداد موالید با سرعت زیادی کاهش پیدا کرده است و باید در این زمینه به تکلیف اخلاقی، ملی و دینی خود عمل کنیم.

وی اظهار کرد: 12 درصد جمعیت ما مثبت 60 سال است و از هر 10 نفر یک نفر سالمند هستند و در سال 2050 نیز جمعیت سالمندی به بیش از 30 درصد افزایش می یابد و از هر سه نفر یک نفر مثبت 60 سال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نواخته شدن زنگ خطر ناباروری ثانویه در ایران

نواخته شدن زنگ خطر ناباروری ثانویه در ایران