مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-12سياسي

دلیل پلاستیک کشیدن بر روی خمر تاریخی گیلان


به گفته مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، موزه رشت در گذشته محلی برای تأمین و ذخیره آذوقه بوده و در این مکان، لوازم مختلفی از جمله خمر وجود داشت که در حین تمیزکردن موزه بر روی یکی از خمرها کیسه پلاستیکی بر روی آن کشیده شده بود تا از ورود گرد و غبار به داخل خمر جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در موزه باستان شناسی شهر رشت، روی لبه خمره ای سفالین که قدمت آن به دوره مادها (چند سده پیش از هخامنشیان) برمی گردد، کیسه زباله کشیده شد و به عنوان سطل زباله از آن استفاده می شود.

  در همین خصوص ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان امروز در جریان بازدید از این حوزه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قدمت خمره موزه شهر رشت به دوران معاصر باز می گردد، اظهار کرد: موزه رشت در گذشته محلی برای تأمین و ذخیره آذوقه بوده و در این مکان، لوازم مختلفی از جمله خمر وجود داشت که در حین تمیزکردن موزه بر روی یکی از خمرها کیسه پلاستیکی بر روی آن کشیده شده بود تا از ورود گرد و غبار به داخل خمر جلوگیری شود.

وی با اشاره به سوءنیت برخی برای پخش این تصاویر در فضای مجازی و کتمام حقیقت گفت: متأسفانه به نظر می رسد برخی با سوءنیت ابتدا فرورفتگی کوچکی در کیسه ایجاد کرده و سپس با ریختن چند تکه زباله از ان فیلم گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل پلاستیک کشیدن بر روی خمر تاریخی گیلان

دلیل پلاستیک کشیدن بر روی خمر تاریخی گیلان