مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 18:402023-11-05پزشكي

مشکلات محیط زیستی عامل فرار نخبگان از خوزستان


بنا بر گفته معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان مخاطرات زیست محیطی به عنوان یکی از عوامل اصلی مهاجرت 70 درصد نخبگان در استان خوزستان محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز  بنا بر گفته معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان مخاطرات زیست محیطی به عنوان یکی از عوامل اصلی مهاجرت 70 درصد نخبگان در استان خوزستان محسوب می شود.

در این راستا، ضرورت ایجاد سازوکارهای مالی برای صنایع آلاینده به منظور پرداخت هزینه درمانی بیماران تنفسی به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته است.

با توجه به تأثیرات منفی آلودگی زیست محیطی بر سلامت افراد، پرداخت هزینه درمانی بیماران تنفسی توسط صنایع آلاینده می تواند یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش مخاطرات زیست محیطی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان باشد.

با توجه به آمارها و شواهد موجود، استان خوزستان با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، فلرهای نفتی و سوزاندن باقی مانده برداشت مزارع نیشکر روبرو است.

این عوامل زیست محیطی نه تنها بر کیفیت زندگی جمعیت استان تأثیر منفی می گذارند، بلکه باعث افزایش بیماری های تنفسی نیز می شوند.

از طرفی، مهاجرت نخبگان به دلیل نگرانی های زیست محیطی و نبود سازوکارهای مؤثر در کاهش آلودگی، به یک وضعیت نگران کننده تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات محیط زیستی عامل فرار نخبگان از خوزستان

مشکلات محیط زیستی عامل فرار نخبگان از خوزستان