مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-10پزشكي

پیش بینی آب سیاه در چشم با هوش مصنوعی


هوش مصنوعی می تواند شانس ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه را در چشم پیش بینی کند! - جی پلاس به نقل از مجله علمی چشم پزشکی: یک مطالعه علمی منتشر شده در بریتانیا به این نتیجه رسید که می توان از تکنیک های هوش مصنوعی برای پیش بینی احتمال ابتلا به گلوکوم و شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری که می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود نیز استفاده کرد.

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط مجله علمی بریتانیا، Journal of Ophthalmology، متخصص در چشم پزشکی، یک تیم تحقیقاتی از بیمارستان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی موفق به توسعه سه الگوریتم هوش مصنوعی شدند که می توانند هر شاخص اولیه احتمال ابتلا به گلوکوم را شناسایی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوب سایت مدیکال اکسپرس که متخصص در تحقیقات علمی است، محققان داده های بهداشتی مربوط به 12458 بیمار مشکوک به علائم اولیه هشدار دهنده گلوکوم را بررسی کردند و سپس از این گروه 210 مورد واقعاً به این بیماری مبتلا شده بودند و 105 مورد مواردی که علائم بیماری را نشان می دهد را نداشتند.

محققان پس از بررسی تصاویر شبکیه از همه داوطلبان شرکت کننده در آزمایش، علائم پاتولوژیک را که نشان دهنده احتمال ابتلا به گلوکوم است، را بررسی کردند و این داده ها را علاوه بر اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، فشار خون، وزن و داده ها به سیستم هوش مصنوعی وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی آب سیاه در چشم با هوش مصنوعی

پیش بینی آب سیاه در چشم با هوش مصنوعی