مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-06اقتصادي

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان


رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان با حضور 214 کارشناس بخش خصوصی و 90 کارشناس پهنه مرکز خدمات کشاورزی در استان گلستان در حال اجرا است.

- محمد برزعلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: در راستای حمایت از کشاورزان و محصولات زراعی، 17 طرح پی وی اس یا طرح انتخاب مشارکتی کشاورزان برای گندم در گلستان اجرا شده است که در این طرح، کشاورزان نوع ارقام بذر خود را انتخاب کرده و کشت می کند و بعد از برداشت هر نوع بذری که مناسب زمین کشاورزی وی و اقلیم منطقه بود انتخاب و از آن استفاده می کند.

وی تصریح کرد: طرح پایلوت تغذیه ای برای محصولات زراعی اجرا شده که تاکنون در این راستا، هفت طرح برای گندم، پنج طرح برای جو و چهار طرح برای کلزا اجرا شده است.

همچنین طرح های میزان کشت برای گندم، جو و کلزا، طرح کشاورز کم نهاده و طرح پنانسیل عملکرد برای محصولات گندم، جو و کلزا اجرا شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان در خصوص توزیع کود بین کشاورزان یادآور شد: از ابتدای امسال تا چهار آبان ماه امسال، 55 هزار تن کود اوره، 17 هزار و 547 تن کود فسفاته و 9 هزار و 880 تن کود پتاس در بین کشاورزان عزیز توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای گلستان