مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-15سياسي

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب کرد


مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه ای را تصویب کرد که از تعطیلی دولت جلوگیری می کند و این مصوبه را به مجلس سنا می فرستد، جایی که انتظار می رود این لایحه به تصویب برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این لایحه بخش هایی از دولت آمریکا را تا 19 ژانویه و بخش های دیگری را تا دوم فوریه تامین مالی می کند و به محض اینکه لایحه در سنا هم مورد تایید قرار گیرد، برای امضا نزد جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا ارسال می شود که برای امضای چنین لایحه ای اعلام آمادگی کرده است.

بدون امضای لایحه بودجه که توسط هر دو مجلس آمریکا تصویب شده و به امضای رییس جمهوری ایالات متحده می رسد، دولت واشنگتن در ساعت 11:59 شب جمعه تعطیل می شود.

این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا مورد حمایت گسترده دوحزبی قرار گرفت.

پیش از آن رهبران جمهوری خواه تصمیم گرفتند تا آن را تحت فرایندی خاص که به رای دوسوم اکثریت نیاز دارد و نه اکثریت ساده، به صحن مجلس نمایندگان بیاورند و در نهایت هم تصویب شد.

براساس گزارش سی ان بی سی، آرای نهایی 336 رای موافق و 95 رای مخالف بود که 127 جمهوری خواه به 209 دموکرات پیوستند تا لایحه را تصویب کنند.

اما شگفت انگیزترین آمار این بود که تعداد زیادی از جمهوری خواهان برخلاف نظر رهبران حزبشان به این لایحه رای منفی دادند؛ در واقع 93 مخالف از سمت جمهوری خواهان بود و فقط دو مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب کرد