مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 21:502023-11-03سياسي

دانشگاه ها باید به پرسش درباره تهدیدات پاسخ دهند


رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: دانشگاه ها باید سازوکار ارائه پاسخ سریع تدوین کنند تا سوالاتی که درباره یک تهدید مطرح می شود در یک بازه 3 تا 6 ماه پاسخ خود را دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اظهار کرد: پدافند غیرعامل اکوسیستمی با 10 جزء است که اولین آن، مدیریت، فرماندهی و برنامه ریزی و کنترل است که هسته مغزافزاری پدافند غیرعامل محسوب می شود.

با توجه به اینکه تهدیدات انسانی و دانش پایه موضوع پدافند غیرعامل و هردو علمی هستند و مرتب تغییر می کنند به رصد، پایش و تشخیص نیازمند است تا الگوهایی برای آن استخراج شود.

وی افزود: باتوجه به سرعت فناوری، نیاز به یک سازوکار فعال برای رصد و تشخیص مخاطرات وجود دارد.

از آنجا که انواع نظریه های علمی تهدیدزا مانند تهدیدات ترکیبی و شناختی در اتاق فکر دشمن که همان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است طراحی می شود، برای مقابله با این موضوع هم نیازمند استفاده از ظرفیت مراکز علمی هستیم که بتواند این تحرکات و تحولات را تجزیه و تحلیل کند، به آن پاسخ دهد و با آن مقابله کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با توجه به سرعت تحولات در بروز تهدیدات، بررسی علمی یک تهدید نوین باید به سرعت انجام شود تا راهکار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها باید به پرسش درباره تهدیدات پاسخ دهند

دانشگاه ها باید به پرسش درباره تهدیدات پاسخ دهند