مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 21:402023-11-15سياسي

مهلت اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس پایان یافت


مهلت چهار روزه ثبت اعتراض برای داوطلبانی که صلاحیت آن ها احراز نشده است پایان یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، امروز چهارمین و آخرین روز مهلت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ثبت اعتراضات بود که ساعت 18 پایان یافت.

پیش تر بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ایرنا، تاکنون 2 هزار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آن ها تایید و احراز نشده، تا پایان سومین روز ثبت اعتراض اعلام شد که با مراجعه به سامانه برخط وزارت کشور اعتراضات خود را ثبت کرده اند.

با پایان ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات در سوم آبان ماه امسال، بررسی صلاحیت های داوطلبان به مراجع پنج گانه ارسال شد و وزارت کشور و این پنج دستگاه شامل (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضاییه) صلاحیت های داوطلبان را تا 13 آبان بررسی کردند و با انجام استعلام ها این فرایند به اتمام رسید.

سپس نتایج استعلام ها از 15 آبان ماه به هیات های اجرایی مراکز فرمانداری های حوزه انتخابیه ابلاغ و در روز های 19 و 20 آبان به داوطلبان اعلام شد.

علت عمده ی عدم تایید یا احراز صلاحیت این دسته از داوطلبان نمایندگی، بند 9 ماده 31 قانون انتخابات درباره نحوه ی تایید پنج سال سابقه فعالیت اجرایی یا آموزشی داوطلبان نمایندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس پایان یافت

مهلت اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس پایان یافت