مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:052023-11-13سياسي

صفر تا صد پرونده حمید نوری در گفت وگو با استاد حقوق دانشگاه تهران


یک حقوقدان درباره حکم دادگاه بدوی حمید نوری، شهروند ایرانی در سلول انفرادی سوئد، می گوید: در پرونده های کیفری باید دلایل مشخص و شفاف باشد، نمی توان عابری را دستگیر کرد به جرم اینکه از خیابانی عبور کرده که شب گذشته یک قتل صورت گرفته است.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس:  حمید نوری نامی آشنا که طی  ماه های اخیر به کرات در رسانه ها شنیده می شود، فردی که چهار سال است  با شکایت اعضای فعلی و سابق منافقین در سلول انفرادی سوئد به سر می برد و در دادگاه بدوی این کشور به حبس ابد محکوم شد.

  در نظام حقوقی غرب حبس ابد به عنوان اشد مجازات شناخته می شود، اینکه چرا حمید حمید نوری در بدو ورود به فرودگاه به صورت وحشیانه دستگیر شد؟ چرا او 4 سال در سلول انفرادی زندگی می کند؟ چرا دادگاه بدوی، شدیدترین حکم را برای حمید نوری صادر کرد؟ آیا دادگاه حمید نوری حقوقی و متأثر از نفوذ تبلیغاتی و سیاسی منافقین عمل کرده است؟ برای پاسخ به این سوالات با  مهدی مومنی از اساتید حقوق دانشگاه تهران به بررسی حقوقی دادگاه استکهلم و پرونده حمید نوری پرداختیم.

    فارس: از نظر حقوقی، رأی صادر شده برای حمید نوری عادلانه است؟ از لحاظ حقوقی فارغ از اینکه درباره چه شخصی صحبت می کنیم، تنها موازین دادرسی منصفانه و عادلانه ملاک قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد پرونده حمید نوری در گفت وگو با استاد حقوق دانشگاه تهران

صفر تا صد پرونده حمید نوری در گفت وگو با استاد حقوق دانشگاه تهران