مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 19:402023-11-05فرهنگي

نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی


قدمعلی سَرّامی در نخستین جلسه از سلسله جلسات «سعدی خوانی» به نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی اشاره و اظهار کرد: هنوز در کشوری مانند فرانسه برخی از افراد نام فرزندان خود را سعدی می گذارند.

- قدمعلی سَرّامی در نخستین جلسه از سلسله جلسات سعدی خوانی به نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی اشاره و اظهار کرد: هنوز در کشوری مانند فرانسه برخی از افراد نام فرزندان خود را سعدی می گذارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه زبان و ادبیات فارسی، در ابتدای نشست های سعدی خوانی که با هدف ارائه ظرفیت های زبانی و ادبی سعدی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، سخنانش را با این بیت معروف سعدی به نام خداوند جان آفرین/ حکیم سخن در زبان آفرین آغاز کرد و سپس پرسشی مبتنی بر علت ستایش سعدی از خداوند در مقام حکیم سخن در زبان آفرین مطرح کرد و گفت: پاسخ استادم زنده یاد سیدحسن سادات ناصری در پاسخ به این پرسش این بود که والاترین پدیده عالم سخن است.

اکنون پس از گذشت 58 سال از آن روزها، درک شخصی من هم این است که در جهان، بخصوص جهان انسانی، هیچ پدیداری از سخن والاتر نبوده و نخواهد بود چراکه کلام بزرگترین آفریده خداوند و انسان است؛ یعنی همین تعبیری که سعدی در سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی

نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی