مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:202023-10-31بين الملل

نیجر فرانسه را محتاج آسیای میانه کرد


پس از اخراج فرانسه از نیجر، امانوئل ماکرون در تلاش است که با سفر آتی به دو کشور آسیای میانه، روابط با این منطقه را تقویت و اورانیوم مورد نیاز پاریس را تامین کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجله آمریکایی تایم روز سه شنبه (امروز) گزارشی درباره اهداف سفر آتی امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه به دو کشور قزاقستان و ازبکستان در آسیای میانه منتشر کرد.

این رسانه غربی، در گزارش خود اهداف ماکرون در سفر به آسیای میانه را اینطور بیان کرده است: در جستجو برای یافتن دوست و اورانیوم در حیاط خلوت روسیه .

تایم با اشاره به تحولات ماه های اخیر در برخی از کشورهای آفریقایی که قبلا حیاط خلوت فرانسه محسوب می شدند، نوشت: پس از اینکه فرانسه ناگهان خود را در حوزه نفوذ سنتی خود نامطلوب دید، در حال توجه به نقاط دورتر است .

این نشریه آمریکایی ادامه داد: به همین دلیل است که رییس جمهور امانوئل ماکرون این هفته به آسیای مرکزی که یک منطقه غنی از انرژی است، سفر خواهد کرد تا از قزاقستان و ازبکستان، دو تامین کننده اورانیوم دیدن کند؛ دو کشوری که (اورانیوم) نیروگاه های هسته ای فرانسه را تامین می کنند .

دو منبع مطلع فرانسوی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که ماکرون با سفر به قزاقستان و ازبکستان در نظر دارد منافع امنیتی و انرژی فرانسه را تقویت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجر فرانسه را محتاج آسیای میانه کرد

نیجر فرانسه را محتاج آسیای میانه کرد