مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 10:552023-10-31بين الملل

محقق صهیونیست: اسراییل از شکست آمریکا در فلوجه عراق درس بگیرد


یک محقق نظامی صهیونیستی از رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی خواست تا قبل از شروع عملیات زمینی در نوار غزه، از نبردی که ارتش آمریکا در سال 2004 در شهر فلوجه عراق آغاز کرد، - یک محقق نظامی صهیونیستی از رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی خواست تا قبل از شروع عملیات زمینی در نوار غزه، از نبردی که ارتش آمریکا در سال 2004 در شهر فلوجه عراق آغاز کرد، درس عبرت بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یجیل لیوی ، محقق امور نظامی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، اولین درسی که این رژیم باید قبل از شروع عملیات زمینی در نوار غزه از نبرد فلوجه بگیرد این است که باید از کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی در عملیات زمینی ممانعت کند؛ چراکه در غیر این صورت این امر باعث می شود که تل آویو مشروعیت بین المللی لازم برای حمله زمینی به غزه را از دست بدهد.

این پژوهشگر صهیونیستی در تحلیلی که در روزنامه هاآرتص منتشر شد، گفت: آمریکایی ها هنگام تلاش برای اشغال فلوجه برای اولین بار به دلیل تعداد زیاد کشته ها در میان غیرنظامیان مشروعیت بین المللی خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: آنچه باعث پیچیده شدن موضوع می شود، این است که به رغم فشارهایی که ارتش رژیم اشغالگر بر شهروندان فلسطینی در غزه و شمال نوار غزه اعمال می کند تا منازل خود را ترک کنند، اما بسیاری از خانواده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق صهیونیست: اسراییل از شکست آمریکا در فلوجه عراق درس بگیرد

محقق صهیونیست: اسراییل از شکست آمریکا در فلوجه عراق درس بگیرد