مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 09:402023-10-29پزشكي

60 درصد مسمومیت ها در نیشابور دارویی است


سرپرست معاونت غذا و دارو نیشابور گفت: 60 درصد از موارد مسمومیت مراجعه شده به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نیمه نخست امسال، - ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت غذا و دارو نیشابور گفت: 60 درصد از موارد مسمومیت مراجعه شده به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نیمه نخست امسال، مسمومیت دارویی بوده است.

مهین شوروزی در تشریح این خبر به ایسنا گفت: شایع ترین دلیل بروز مسمومیت در جهان، مصرف داروها بیش از مقادیر درمانی است و بر اساس آمار به دست آمده از مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم نیشابور، حدود 60 درصد از کل مسمومیت های ثبت شده در این مراکز به مسمومیت دارویی تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: داروها یکی از خطرناک ترین عوامل مسمومیت زا در منازل بوده که عدم توجه به میزان مصرف دارو، مصرف داروها در تاریکی، همراه با خواب آلودگی و مصرف خودسرانه داروها، همگی می تواند منجر به مسمومیت های دارویی شوند.

سرپرست معاونت غذا و دارو نیشابور افزود: مسمومیت دارویی می تواند تصادفی یا عمدی و در هر سنی اتفاق بیفتد و علائم متفاوتی بسته به نوع ماده مصرفی، مقدار مصرف، نحوه مصرف، وضعیت سلامتی و سن فرد بروز کند، اما به طور کلی علائمی شامل افزایش یا کاهش دما، ضربان قلب، تنفس و فشارخون، خواب آلودگی، گیجی و کما، درد شکمی، حالت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد مسمومیت ها در نیشابور دارویی است

60 درصد مسمومیت ها در نیشابور دارویی است