مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-18اقتصادي

انرژی، آب و کشاورزی محور دیدار مقامات قرقیزستان و بانک جهانی


معاون نخست وزیر قرقیزستان با رییس تیم بانک جهانی در بخش انرژی منطقه اروپا و آسیای مرکزی دیدار و در مورد انرژی، آب آشامیدنی و کشاورزی گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، باکیت توروبایف معاون نخست وزیر قرقیزستان با استفانی گیل رییس تیم بانک جهانی در بخش انرژی منطقه اروپا و آسیای مرکزی دیدار کرد.

در این دیدار تیم بانک جهانی در مورد استراتژی جدید مشارکت با این کشور برای سال های 2024-2028 که حوزه های کلیدی آن انرژی، آب آشامیدنی، کشاورزی و سایر موارد است، اطلاع رسانی کرد.

این بانک علاقه و قصد خود را برای حمایت مالی از ساخت نیروگاه برق آبی قنبر آته 1 تأیید کرد.

در عین حال، نمایندگان بانک جهانی تاکید کردند که نقش خود را تنها به مشارکت مالی محدود نمی کنند، بلکه خود را به عنوان یک طرف سازمان دهنده در جذب سایر سرمایه گذاران بالقوه می دانند.

همچنین بانک جهانی از توسعه یک طرح چارچوب آزمایشی در زمینه تامین آب آشامیدنی خبر داد که میزان برآورد آن حدود 400 میلیون دلار آمریکا خواهد بود که 100 میلیون دلار آن توسط این بانک اختصاص خواهد یافت.

نخست وزیر قرقیزستان نیز به نوبه خود با قدردانی از همکاری و نقش مهم این بانک در اجرای پروژه های بزرگ و راه اندازی برنامه هایی با هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم و تضمین توسعه پایدار کشور برشمرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی، آب و کشاورزی محور دیدار مقامات قرقیزستان و بانک جهانی

انرژی، آب و کشاورزی محور دیدار مقامات قرقیزستان و بانک جهانی