مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 12:002023-11-12بين الملل

عملیات طوفان الاقصی ضعف و زوال رژیم صهیونیستی را بیشتر نمایان کرد


میزگرد بررسی نقش مجامع بین المللی در جنایات استکبار جهانی از حرف تا عمل به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی میزگرد "بررسی نقش مجامع بین المللی در جنایات استکبار جهانی از حرف تا عمل" به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار شد.

رضا نیکخواه، مدیرگروه حقوق دانشگاه ارومیه در این میزگرد با بیان اینکه معمولا در رسانه ها، حوادث فعلی غزه را با اوکراین مقایسه می کنند که این مقایسه قابل قبول نیست،افزود: هر دولتی برای مقابله با تهدیدهای نظامی خارجی، دارای ارتشی مستقل برای دفاع از خود است اما در غزه این توازن وجود ندارد؛ از یک طرف با رژیمی مواجهیم که تا بن دندان مسلح است و یکی از قویترین ارتشهای منطقه است و در مقابل فلسطین، ملتی، تحت محاصره است که نه ارتش مسلح و رسمی و نه توان دفاعی دارد، طبیعتاً ابعاد فاجعه در غزه بسیار دردناک تر بوده و قابل مقایسه با اوکراین نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و استاد حقوق بین الملل اظهار کرد: در قضیه اوکراین دو دولت باهم وارد جنگ شدند در حالیکه در موضوع غزه یک ملت بدون سلاح، بدون دولت مرکزی با رژیم بسیار خشن و بی توجه به قواعد حقوقی و اخلاقی در نبرد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات طوفان الاقصی ضعف و زوال رژیم صهیونیستی را بیشتر نمایان کرد

عملیات طوفان الاقصی ضعف و زوال رژیم صهیونیستی را بیشتر نمایان کرد