مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 21:202023-11-11اقتصادي

فرصت سازی از بناهای تاریخی وقف شده لارستان برای سرمایه گذاری


با توجه به اینکه وقف کار شرعی و قانونی است اما متناسب با سیاست های سازمان اوقاف، هر جا سرمایه گذار جذب شود می بایست آمادگی واگذاری اراضی یا بناهای وقفی برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد و در قالب قراردادهای بلندمدت زمینه واگذاری اصولی به آنان فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، بر اساس اسناد و مدارک وقف پیش از ورود اسلام به ایران نیز وجود داشته است و این نشانه از حسن و اهمیت وقف در ایران است.

قرابت های زیادی بین وقف و میراث فرهنگی، وجود دارد و یکی از این قرابت ها توجه و اهمیت به چگونگی و نگهداری آثار است در میراث فرهنگی به چگونگی و نگهداری آثار تاریخی توجه بسیاری می شود که این موضوع برای موقوفات نیز مورد نظر است.

واقفان در طول سال ها موقوفات متنوعی را بر جا گذاشتند، که از آن جمله می توان به آثار منقول و غیر منقول اشاره کرد و  واقفان در گذشته برای مسافران در مسیرهای ترددی کاروانسراها، آب انبارهایی را برای آسایش مسافران در راه مانده وقف می کردند و این نشان از توجه نظر واقفان است.

بسیاری از واقفان در هنگام وقف بخشی از درآمدها را صرف هزینه های نگهداری و مرمت آن آثار وقفی می کردند که متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی از این بناها به دلائل مختلف مورد رسیدگی قرار نمی گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت سازی از بناهای تاریخی وقف شده لارستان برای سرمایه گذاری

فرصت سازی از بناهای تاریخی وقف شده لارستان برای سرمایه گذاری