مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-28اجتماعي

هیچ نیروگاهی در تهران مازوت نمی سوزاند


با سرد شدن هوا شاهد بروز وارونگی دما به ویژه در تهران هستیم که این پدیده به همراه انتشار آلایندگی وضعیت هوا را به حد اضطرار می رساند در حالی که اگر قوانین هوای پاک در این سالها اجرا می شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، با آغاز فصل سرما، دوباره آلودگی هوا و بروز وارونگی دما بی قراری می کند که هرچه زودتر رخ بنمایاند تا صدای سرفه ها و آژیر بی امان آمبولانس ها در سطح معابر کلانشهری مانند تهران بیش از هر زمان دیگری به گوش برسد، سوال این است که وارونگی دما یا همان اینورژن چیست؟ آیا قبلا نبوده و تازه به دستاوردهای انسان در زمینه رفتار با طبیعت اضافه شده است؟ باید گفت که خیر اینطور نیست اینورژن همیشه بوده یعنی با شروع فصل سرما وارونگی دما هم رخ می داد، اما در چند دهه اخیر با شدت بیشتری خودنمایی می کند.

دلیل شدت این پدیده در دهه اخیر روشن است؛ چون طبیعت دیگر توان خودپالایی خود را از دست داده بنابراین با ورود کوچکترین عامل در بروز آلودگی هوا، از خود بی خود شده و به اصطلاح خودش را وا می دهد زیرا نمی تواند از خود در برابر فشارهای انسان مقاومت کند در نهایت دودش به چشم همان انسان می رود.

وقتی اینورژن رخ می دهد گویی پتویی به روی شهر کشیده و توان نفس کشیدن از هوای شهر گرفته می شود، از طرفی هم منابع آلاینده مانند خودروهای فرسوده و موتور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ نیروگاهی در تهران مازوت نمی سوزاند

هیچ نیروگاهی در تهران مازوت نمی سوزاند