مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 11:202023-10-29اقتصادي

18 هزار هکتار از اراضی البرز به کانون بحرانی ریزگرد تبدیل شده است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه محدوده بیابانی البرز حدود 45 هزار هکتار است، توضیح داد: متاسفانه  18 هزار هکتار از این وسعت از جمله محدوده تالاب صالحیه به کانون بحرانی تبدیل شده است.

- ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه محدوده بیابانی البرز حدود 45 هزار هکتار است، توضیح داد: متاسفانه  18 هزار هکتار از این وسعت از جمله محدوده تالاب صالحیه به کانون بحرانی تبدیل شده است.

اصغر بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ضرورت بازچرخانی پساب شهرک های صنعتی البرز برای تامین بخشی از آب مورد نیاز طرح کاشت درخت گفت: بازچرخانی پساب موضوعی است که از سال ها پیش در استان مطرح شده ولی تاکنون اقدام جدی برای آن صورت نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: چندین سال است در برخی کشورهایی که به اندازه ایران با مشکل آب مواجه نیستند بحث استفاده از پساب اجرایی شده ولی این مساله در بسیاری از استان ها از جمله البرز ابتر مانده است.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی جدی در خصوص افزایش ریزگرد در مناطق جنوبی البرز افزود: این ریزگردها در روزهایی از سال ساکنان شهرستان های اشتهارد، نظرآباد و به تازگی چهارباغ را درگیر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 هزار هکتار از اراضی البرز به کانون بحرانی ریزگرد تبدیل شده است

18 هزار هکتار از اراضی البرز به کانون بحرانی ریزگرد تبدیل شده است