مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 16:102023-11-21پزشكي

نگرانی بهداشتی از اختلاط روان آب های باران و فاضلاب در آبگرفتگی ها


مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اختلاط آبگرفتگی های ناشی از بارندگی با فاضلاب گفت: اگر شهروندی در زمان آبگرفتگی به هر دلیلی در تماس با این روان آب ها یا سطوح آلوده قرار بگیرد، - عامل برقراری زنجیره انتقال بیماری می شود بنابراین توصیه جدی می شود که شهروندان از تماس با سطوح آلوده به هر شکلی، خودداری کنند.

مهران معلم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات بهداشتی که در شرایط آبگرفتگی رخ می دهد، اظهار کرد: یکی از نگرانی های حوزه بهداشت در خصوص آبگرفتگی معابر، در مورد اختلاط روان آب های باران با فاضلاب است.

با توجه به اینکه سیستم جمع آوری روان آب ها همین شبکه جمع آوری فاضلاب است، در بارندگی ها به دلیل حجم ورودی به این شبکه، آب در سطح معابر جاری می شود.

وی افزود: فاضلابی که با این روان آب ها در معابر جاری می شود همان فاضلاب شهری است که آلودگی های متعدد از جمله آلودگی میکروبی دارد و موجب ایجاد آلودگی در شهر می شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگر شهروندان در تماس با این روان آب آلوده که مختلط از آب باران و فاضلاب است، قرار بگیرند، خطر ابتلا به بیماری های گوارشی و اسهالی برای آن ها وجود دارد و اولین نگرانی مجموعه بهداشت در این خصوص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی بهداشتی از اختلاط روان آب های باران و فاضلاب در آبگرفتگی ها

نگرانی بهداشتی از اختلاط روان آب های باران و فاضلاب در آبگرفتگی ها