مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 08:562023-11-14پزشكي

آنچه درباره «شِپِش سر دانش آموزان» باید بدانید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، هر ساله با شروع فصل مدرسه، شاهد ابتلای برخی از دانش آموزان به پدیکولوزیس یا آلودگی به شپش هستیم.

موضوعی که ارتباطی با سطح زندگی افراد و تقسیمات منطقه ای مدارس ندارد.

بیماری شپش سر از موضوعاتی است که اولیای دانش آموزان در مدارس و والدین کودکان در مهاد کودک را دچار نگرانی می کند و افزایش اطلاعات درباره این بیماری و درمان آن می تواند از دغدغه های والدین بکاهد.

رقیه وادی دار کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان آبیک در رابطه با پدیکلوزیس (شپش سر) گفت: شپش یک انگل خارجی و اجباری انسان است که از خون انسان تغذیه می کند و سه نوع عمده دارد و شپش سر، شایع ترین نوع شپش است که بیشتر در کودکان شایع است.

وی عمر شپش ماده را 30 روز و تعداد تخم های آن در طول یک دوره زندگی را 50 تا 150 عدد برشمرد و افزود: محل زندگی این انگل بطور عمده در پشت سر و پشت گوش ها است و تخم شپش که به طور کلی رشک نامیده می شود بیضی شکل، سفید رنگ و به اندازه ته سنجاق است و به مو و درز لباس افراد آلوده می چسبد.

شپش در چه گروه هایی از افراد وجود دارد و علائم آلودگی به آن چیست؟  این کارشناس در پاسخ به این پرسش توضیح داد: شپش به هیچ گروه یا طبقه خاصی اختصاص ندارد و بیماری در هر دو جنس دیده می شود اما بطور شایع تر در دخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه درباره «شِپِش سر دانش آموزان» باید بدانید

آنچه درباره «شِپِش سر دانش آموزان» باید بدانید