مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 20:552023-10-25اقتصادي

ناجی بازار سرمایه کیست؟


این روزها صحبت از این است که بازار سرمایه باید از وضع موجود نجات پیدا کند و اما کسی به این پرسش پاسخ نمی دهد که چگونه می توان بازار سرمایه را از وضعیت فعلی نجات داد و ناجی کیست؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازباید چه سیاست هایی را برای بهبود بازار سرمایه اتخاذ کنند تا بتوانند این پیوند ارتباطی را به بهترین صورت برای تعامل با یکدیگر بسازند؟ نگارنده معتقد است که مهم ترین ویژگی ایشان باید توانمندی و نفوذ ایشان در تصمیم سازی و تصمیم گیری های در هیات دولت باشد و قدرت حل مسِله و استقلال فکری در این دو نهاد بسیار موثر است.

حاکمیت باید بداند که جریان نقدینگی و تراز مالی مستقل از تصمیمات احساسی دولت ها است و مسئول پر نفوذ سیستم پولی و بانکی کشور نیز باید جلوی دست درازی دولت ها به جیب مردم را گرفته و تبعات منفی آن را هشدار دهد.

متاسفانه باید اذعان کرد که فقدان استقلال در تصمیم سازی ها و عدم تعامل بین روسای بانک مرکزی و سازمان بورس و عدم همراهی و کار تیمی آنها به دلیل حفظ جایگاه خویش، ضربات مهلکی را در دوره های گوناگون به سهامداران وارد کرده است.

مسئولین و دلسوزان بازار پول و سرمایه باید با تعامل و مشورت با کارشناسان خبره مالی و افرادی که دانش و تجربه بالایی دارند بر جریان اقتصادی و بانکداری نظارت بیشتری کنند و با حفظ ارزش پول ملی و نظارت بر شرکت ها و مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناجی بازار سرمایه کیست؟

ناجی بازار سرمایه کیست؟