مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 20:052023-10-27اقتصادي

فرصت دوباره روستای قاسم آباد رودسر برای ثبت جهانی شدن


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه راه اندازی موزه نساجی می تواند روستای قاسم آباد رودسر را به جهانی شدن نزدیک کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودسر، ولی جهانی عصر امروز در مراسم افتتاح فاز اول موزه نساجی سنتی شمال کشور در پایین محله قاسم آباد علیا شهرستان رودسر اظهار کرد: برای این موزه که شامل اجناس حدود 200 قلم شیء، ادوات و آلات نساجی سنتی می باشد بیش از 400 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

به گفته وی، حفظ و احیای رشته های منسوخ شده و در حال منسوخ مثل دارایی بافی، قدک بافی، ابریشم کشی سنتی، چادر شب بافی ابریشمی و جاجیم بافی از اهداف اصلی راه اندازی این موزه بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه گیلان دارای 30 موزه بوده و روستای قاسم آباد تنها روستا در کشور است که دارای 2 موزه است، تصریح کرد: یک موزه دیگر با نام خانه خلاقیت چادر شب، به زودی در این روستا افتتاح می شود که محصولات چادر شب نشان داده می شود و هنرمندان صنایع دستی به صورت زنده به بافت چادرشب، پرداخته و محصولات خود را به فروش می رسانند.

جهانی با بیان اینکه راه اندازی موزه نساجی می تواند روستای قاسم آباد رودسر را به جهانی شدن نزدیک کند، افزود: قاسم آباد یکی از 600 روستای مورد اشاره برای ثبت دهکده جهانی گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت دوباره روستای قاسم آباد رودسر برای ثبت جهانی شدن

فرصت دوباره روستای قاسم آباد رودسر برای ثبت جهانی شدن