مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 14:102023-11-06اقتصادي

فرآوری 330 هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 330 هزار تن سیب صنعتی و درجه 3 از آغاز فصل برداشت تاکنون توسط کارخانه ها در استان خریداری و فرآوری شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 330 هزار تن سیب صنعتی و درجه 3 از آغاز فصل برداشت تاکنون توسط کارخانه ها در استان خریداری و فرآوری شده است.

خسرو شهبازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به فعالیت 35 واحد فراوری و تولید کنسانتره میوه در استان، افزود: سیب پادرختی که در گذشته برای استان یک معضل بود با انجام فرایندهای تکمیلی به یک محصول باارزش صادراتی تبدیل و آماده صادرات به بازارهای هدف است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب در کشور است، اضافه کرد: از چهار میلیون تن سیب درختی تولیدی کشور، یک تا 1.

5 میلیون تن توسط کشاورزان این منطقه تولید می شود.

وی با اشاره به تهیه نقشه جامع سیب آذربایجان غربی اظهار کرد: در زمینه صادرات سیب نیز 52 واحد سورت و بسته بندی با سیستم های مکانیزه در طی دو سال اخیر راه اندازی کرده ایم و 280 هزار تن در سال ظرفیت سورت و بسته بندی استان است که انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: درصدد برندسازی برای سیب استان در راستای توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید خارجی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآوری 330 هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی

فرآوری 330 هزار تن سیب صنعتی در آذربایجان غربی