مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 13:152023-11-15اقتصادي

بغداد در حال بررسی بهترین گزینه ها در مبادلات تجاری با تهران است


دولت عراق اعلام کرده است که در مورد سهولت پرداخت ها مربوط به مبادلات تجاری با ایران مذاکرات مهم و مستمری بین طرفین جریان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، دولت عراق اعلام کرد که بسته تدابیری را برای کاهش اختلاف نرخ دلار آزاد با نرخ رسمی به کار گرفته است.

خبرگزاری دولتی عراق (واع) به نقل از یک مقام دولتی این کشور گفت: در شرایط افزایش نرخ دلار در بازار آزاد عراق، کابینه السودانی اقداماتی را به کار بسته که از جمله آن ساماندهی فرآیند واردات و اطمینان از ورود بیشترین تعداد تجار و واردکنندگان به پنجره فروش ارز از طریق تسهیل مراحل افتتاح حساب، عملیات سپرده گذاری و رویه های مربوط به صدور هویت واردکننده است که عمل به الزامات را برای وارد کنندگان و تجار راحت می کند.

این مسئول عراقی افزود: دولت و بانک مرکزی همچنین در حال انجام مذاکرات مستمر با طرف ایرانی برای تنظیم تجارت بین دو کشور و انتخاب بهترین گزینه ها برای پرداخت بدهی ها و مبالغ هستند و مذاکرات با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی تاکید  کرد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تلاش دارد، تا اطمینان حاصل شود که گروه های فقیر و با درآمد متوسط ​​تحت تأثیر تفاوت نرخ ارز قرار نخواهند گرفت؛ در همین راستا وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت در حال تلاش برای واردات مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد در حال بررسی بهترین گزینه ها در مبادلات تجاری با تهران است

بغداد در حال بررسی بهترین گزینه ها در مبادلات تجاری با تهران است